PSU Trang Expert Database System

Prince of Songkla University, Trang Campus
ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.สุพัฒธณา สุขรัตน์

Asst. Prof. Dr. Supattana Sukrat


Position
Assistant Professor
Department
B.B.A. (Digital Business)
Administrative Position
Assistant Dean for Research and Academic Services
E-mail
supattana.s@psu.ac.th
Phone number
+66-75-201700 ext. 52604
Educational Background

ปร.ด. ปรัชญาดุษฏีบัณฑิต [เทคโนโลยีสารสนเทศ] , King Mongkut's University of Technology Thonburi
Work Experience

2007-Present Lecturer, Faculty of Commerce and Management, Prince of Songkla University (Trang Campus), Thailand
April 2010-May 2012 Assistant to the Vice- President for Information and Learning Resources, Prince of Songkla University (Trang Campus), Thailand
2003-2007 Teacher Assistant at School of Informatics, Walailak University, Nakorn Si Thammarat, Thailand
2002-2003 Technician Consultants, ESG Business Solution Co.,Ltd., Bangkok, Thailand
2001-2002 Programmer, Yontrakit Motor Sales Co.,Ltd., Bangkok, Thailand                    
Experienced Fields

                        Social Commerce, Electronic Commerce, Digital Marketing, Consumer Behavior, Technology Adoption, การตลาดดิจิทัล, เทคโนโลยีสารสนเทศ, ธุรกิจดิจิทัล                        
Interested Fields

                        Digital Transformation, Digital Business, Technology Adoption, การยอมรับนวัตกรรม, ธุรกิจดิจิทัล                    
บทความวิจัยที่ตีพิมพ์ในวารสารวิชาการ (Publications)

2024
A digital business transformation maturity model for micro enterprises in developing countries
2023
An Effect of Teaching and Learning based on Workintegrated Learning and Multidisciplinary Instruction in Digital Marketing and Emerging Technologies Subject
2022
การพัฒนาสมรรถนะของนักศึกษาผ่านการจัดการเรียนรู้โดยใช้โครงงานเป็นฐาน กรณีศึกษา รายวิชาการตลาดดิจิทัลและการจัดการ คณะพาณิชยศาสตร์และการจัดการ มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ วิทยาเขตตรัง
2019
An architectural framework for developing a recommendation system to enhance vendors’ capability in C2C social commerce
2018
แนวทางการดำเนินธุรกิจพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ของกลุ่มสินค้าหนึ่งตำบลหนึ่งผลิตภัณฑ์
2013
ผลกระทบของพฤติกรรมการเสพติดอินเทอร์เน็ตและกิจกรรมบนอินเทอร์เน็ตต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักศึกษามหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ วิทยาเขตตรัง
ผลงานวิจัยที่นำเสนอในที่ประชุมวิชาการ (Proceedings)

2023
An Enhancement of Learners' Competency through Work-integrated Learning and Multidisciplinary Instruction (Case Study of Digital Marketing and Emerging Technologies Subject)
2021
การพัฒนาสมรรถนะของผู้เรียนผ่านการจัดการเรียนรู้โดยใช้โครงงานเป็นฐาน กรณีศึกษา รายวิชาการตลาดดิจิทัลและการจัดการ คณะพาณิชยศาสตร์และการจัดการ มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ วิทยาเขตตรัง
2021
ปัจจัยที่ส่งผลต่อความตั้งใจใช้งานระบบการบริหารจัดการร้านค้าและบัญชีของธุรกิจค้าปลีกขนาดย่อม: กรณีศึกษา ธุรกิจค้าปลีกที่เข้าร่วมโครงการธงฟ้าประชารัฐ
2021
เว็บไซต์การท่องเที่ยวชุมชน กรณีศึกษาอำเภอย่านตาขาว จังหวัดตรัง
2020
เว็บตลาดกลางสำหรับการท่องเที่ยวชุมชนในจังหวัดตรัง
2019
How Facebook Live Urge SNS Users to Buy Impulsively on C2C Social Commerce
Others

2018
A maturity model for C2C social commerce business model