Welcome Guest [EDIT PROFILE] [LOGIN]

PSU Trang Expert Database System ระบบฐานข้อมูลผู้เชี่ยวชาญ มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์วิทยาเขตตรัง




Personal Information
Recent Photo:
Name-Surname : ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.สติมา โรจนวงศ์ชัย
Position : ผู้ช่วยศาสตราจารย์
Department: หลักสูตรศิลปศาสตรบัณฑิต สาขาวิชาภาษาอังกฤษธุรกิจ
Educational Background :
- ปริญญาเอก : Ph.D. Doctor of Philosophy, University of York
- ปริญญาโท : อ.ม. อักษรศาสตรมหาบัณฑิต, จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
- ปริญญาตรี : อ.บ. อักษรศาสตรบัณฑิต, จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Working Experience :
Experienced Field : Teaching Speaking, Teacher Cognition, Teacher Education
Interested field :
Email : satima.r@psu.ac.th
Tel : 075201700 ต่อ 52709
Other Contact :  
Work Status : รับราชการอยู่


Academic Information
บทความวิจัยที่ตีพิมพ์ในวารสารวิชาการ (Publications)
2568Perceptions of Situational Factors of Willingness to Communicate inside and outside the classroom: Thai EFL First-Year University Students’ Reflections
บทความทางวิชาการ (Academic Article)
2568ล้มแล้วลุกเร็ว: ทักษะสำคัญของครูอาจารย์เพื่อคุณภาพชีวิตที่ดี Resilience: An Essential Skill for Teacher Well-being
เอกสารคำสอน (เฉพาะที่เป็นรูปเล่มแล้ว) /เอกสารประกอบการสอน
2567Professional English
2567English Skills Development
2565English for Ground and Flight Attendants
2565Fundamental English Listening and Speaking
2557Basic Knowledge for Business English
2556เอกสารประกอบการสอนวิชาการแปลอังกฤษ-ไทย

Other Academic Infomation
บทความวิจัยที่ตีพิมพ์ในวารสารวิชาการ (Publications)
2568 Rotjanawongchai, S. (2024). Developing EFL University Students' Willingness to Communicate and Self-Perceived Communicative Competence through Self-Assessment of Self-Recorded Conversations. rEFLections, 31(2), 639-669.
2559

Rotjanawongchai, S. (2016). How Teachers Can Make the Keyword Method More Challenging for Students. Asian EFL Journal, 96, 60-82.