PSU Trang Expert Database System

Prince of Songkla University, Trang Campus
ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.นฤบาล ยมะคุปต์

Asst. Prof. Dr. Narueban Yamaqupta


Position
Assistant Professor
Department
B.B.A. (Tourism Management)
E-mail
narueban.y@psu.ac.th
Phone number
+66-75-201700 ext. 52637
Educational Background

Doctor of Business Administration Doctor of Business Administration [Business Administration] , University Utara Malaysia
Work Experience

Business Development Officer, Merchant Acquiring Business, KTC Head Office, BANGKOK                     
Experienced Fields

                        Strategic Management, Management, Business Management, Organizational Development                        
Interested Fields

                        Conflict Management, Communications Management, Green Management                     
บทความวิจัยที่ตีพิมพ์ในวารสารวิชาการ (Publications)

2024
การศึกษาการเตรียมพร้อมเทคโนโลยีดิจิทัลเพื่อรองรับสังคมผู้สูงวัย
2022
Sense of Belonging and Organizational Citizenship Behavior of Trang district residents
2021
ปัจจัยส่วนบุคคลและคุณภาพการบริการที่มีผลต่อมุมมองในทางบวกและ ทางลบของผู้ใช้บริการประเภทครัวเรือนของการประปาส่วนภูมิภาค สาขาหาดใหญ่ จังหวัดสงขลา
2019
การซื้อสินค้าออนไลน์บนโทรศัพท์เคลื่อนที่ของผู้บริโภคในจังหวัดสงขลา: ทัศนคติที่มีต่อการใช้ การรับรู้ประโยชน์ และ การรับรู้ว่าใช้งานง่าย
2018
Perceived Environmental Responsibility, Intention to Purchase Green Products and the Moderating Effect of Peer Pressure: Evidence from Generation Y Consumers in Southern Thailand
2017
Service Quality and Student Satisfaction in the Higher Education Sector of Thailand
ผลงานวิจัยที่นำเสนอในที่ประชุมวิชาการ (Proceedings)

2022
การวิเคราะห์เปรียบเทียบการเรียนรู้ของเครื่องเพื่อคาดการณ์การออกกลางคันของนักศึกษาระดับปริญญาตรี:กรณีศึกษา มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ วิทยาเขตหาดใหญ่
2020
การวิเคราะห์โมเดลสมการโครงสร้างกำลังสองน้อยที่สุดบางส่วนของอิทธิพลระหว่างปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ทัศนคติที่มีต่อการใช้บริการ และความตั้งใจใช้บริการท่องเที่ยววิถีโหนด-นา-เล ของนักท่องเที่ยว กรณีศึกษา: ชุมชนบ้านท่าหิน อำเภอสทิงพระ จังหวัดสงขลา
2018
อิทธิพลของคุณภาพการบริการของโรงพยาบาลด้วยแบบจำลอง KQCAH ที่มีต่อภาพลักษณ์โรงพยาบาล กรณีศึกษา โรงพยาบาลชุมพรเขตรอุดมศักดิ์จังหวัดชุมพร
2018
ความร่วมมือในการจัดบริการสาธารณะด้านการท่องเที่ยวโดยชุมชน: กรณีศึกษา ตลาดริมน้ำคลองแดน อำเภอระโนด จังหวัดสงขลา
2018
อิทธิพลของการรับรู้ความมีประโยชน์และความง่ายในการใช้งานที่ส่งผลต่อทัศนคติและความตั้งใจซื้อผ่านระบบ M-Commerce: กรณีศึกษาสินค้ากลุ่มแฟชั้นของผู้บริโภคกลุ่มเจเนอเรชั่นซี
2016
The communication flow in the higher education setting: a case study of the faculty of commerce and management, Prince of Songkla university
2016
Methological Considerations in Examining Customer Value Toward The Consumption of Thailand Fast-moving Consumer Goods: The Multi-Item Measure Using the PERVAL Scale.
2016
Service Quality and Student Satisfaction inthe Higher Education Sector of Thailand
2015
FEASIBILITY STUDY IN INTERNAL ORGANIZATION COMMUNICATION: SURVEY FINDING OF PRINCE OF SONGKLA UNIVERSITY, TRANG CAMPUS
2014
An Exploratory Factor Analysis of the SERVPERF Instrument: An Empirical Study in the Context of Thailand Higher Education
2014
CREATING THE SUITABLE WORKING ENVIRONMNET: LESSON LEARNED FROM STAFF MEMBERS AT THE FACULTY OF COMMERCE AND MANAGEMENT, PRINCE OF SONGKLA UNIVERSITY
2013
An Exploratory Factor Analysis of the SERVPERF Instrument: An Empirical Study in the Context of Thailand Higher Education
2013
The Effect of Service Quality on Student Satisfaction in Southern Thai Higher Education Context
2012
The Effect of Service Quality on Student Satisfaction in Southern Thai Higher Education Context
Others