PSU Trang Expert Database System

Prince of Songkla University, Trang Campus
ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.อัจฉรา หลีระพงศ์

Asst. Prof. Dr. Atchara Leeraphong


Position
Assistant Professor
Department
B.B.A. (Digital Business)
E-mail
atchara.l@psu.ac.th
Phone number
+66-75-201700 ext. 52603
Educational Background

ปร.ด. ปรัชญาดุษฏีบัณฑิต [เทคโนโลยีสารสนเทศ] , King Mongkut's University of Technology Thonburi
Work Experience

Dec. 2004-Present	       Lecturer, 	Faculty of Commerce and Management,
	                                       Prince of Songkla University (Trang Campus), Thailand.

Jun.2004- Nov.2004	System Analyst, SVOA Public Company Limited,
	                                        900/9 SVOA Tower, Rama III Rd.Bangpongpang, 
	                                        Yannawa Bangkok 10120 Thailand 

Aug. 2003- May 2004	Application Engineer Consultant, 
	                                        Fujitsu System  Business (Thailand)  LTD., 
	                                        12th Fl. Olympia Thai Tower, 
	                                       444 Rachadapisek,Huay Kwang, Bangkok,Thailand

May 1999- May 2000	Academic  Computerize, Trang government’s office, Trang
                    
Experienced Fields

                        Facebook commerce, Social commerce, E-commerce                        
Interested Fields

                        Social commerce, Digital Marketing, Digital Business                    
บทความวิจัยที่ตีพิมพ์ในวารสารวิชาการ (Publications)

2024
A digital business transformation maturity model for micro enterprises in developing countries
2022
การพัฒนาสมรรถนะของนักศึกษาผ่านการจัดการเรียนรู้โดยใช้โครงงานเป็นฐาน กรณีศึกษา รายวิชาการตลาดดิจิทัลและการจัดการ คณะพาณิชยศาสตร์และการจัดการ มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ วิทยาเขตตรัง
ผลงานวิจัยที่นำเสนอในที่ประชุมวิชาการ (Proceedings)

2023
An Enhancement of Learners' Competency through Work-integrated Learning and Multidisciplinary Instruction (Case Study of Digital Marketing and Emerging Technologies Subject)
2023
Marketing Mix Factors Affecting the Decision to Buy Products through TikTok Shop
2021
Appling LINE Application for Online Reservation System: A Case Study of Watcharapong Physio Clinic
2021
Marketing Communication through Social Media for OTOP: A Case Study of Facebook Fanpage
2021
การพัฒนาสมรรถนะของผู้เรียนผ่านการจัดการเรียนรู้โดยใช้โครงงานเป็นฐาน กรณีศึกษา รายวิชาการตลาดดิจิทัลและการจัดการ คณะพาณิชยศาสตร์และการจัดการ มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ วิทยาเขตตรัง
2021
เว็บไซต์การท่องเที่ยวชุมชน กรณีศึกษาอำเภอย่านตาขาว จังหวัดตรัง
2020
Digital marketing Techniques using Facebook for Ecotourism reservation systems : A Case Study of Ban Lam Khanun Community
2019
How Facebook Live Urge SNS Users to Buy Impulsively on C2C Social Commerce
2014
Trust and Risk in Purchase Intention through Online Social Network: A Focus Group Study of Facebook in Thailand
2013
Applying Diffusion of Innovation in Online Purchase Intention through Social Network: A Focus Group Study of Facebook in Thailand
2013
Applying Diffusion of Innovation in Online Purchase Intention through Social Network: A Focus Group Study of Facebook in Thailand
2010
APPLYING ONTOLOGY AND METADATA FOR TOURISM INFORMATION
Others